Subaru a Offroad maraton 2000 - 2003
Subaru Leone 1800 cupé
V roce 2000 se zrodila myšlenka dokázat,že Subaru je schopný konkurovat i čistokrevným offroadovým čtyřkolkám. Vybrali jsme proto podnik,který je uznávaný jako nejtěžší vytrvalostní závod v Evropě a jednalo se o Redbull 24hours Dobřany. Vzhledem k omezeným financím padla volba na Subaru Leone 1.8 cupé.
Úpravy spočívali v podstatě pouze v účelově ořezané karosérii, bezpečnostním rámu, sportovních sedačkách,čtyřbodových pásech a pár drobností,které vyžadují průjezdy hlubších brodů. Z počátku bylo cílem tento závod dojet, což se nakonec podařilo na slušném pátém místě v kategorii do 2000 ccm. Tím ovšem všechno teprve začalo, jelikož dvacetičtyřhodinovka se jezdí v rámci Offroad maratonu, který čítá zhruba deset závodů ročně a nás toto ježdění přes díry začalo bavit rozhodli jsme se že sezónu 2001 pojedeme celou. Jak už to tak u všech motoristických soutěží bývá i zde se postupně zrychluje a objevují se dražší a účelnější komponenty,
proto i mi jsme museli do Leone implantovat silnější motor 2.0 z Forestra i s převodovkou a nechat vyrobit účinnější tlumiče od HPsporting. Odměnou za to bylo spousty zábavy na tratích a i pár sportovních úspěchů v letech 2000 - 2003. Z úspěchů bych jmenoval 2.místo dvacetičtyřhodinovky v Pohořelicích (2002), 1.místo v šestihodinovce v Bruntálu (2001),nebo 3.místo za celou sezónu 2001 do 2000ccm. To, že Subaru jsou kvalitní
vozy s propracovaným pohonem všech kol jsme věděli, ale co vše se s takovým autem nechá dělat aniž by výrazněji utrpělo jsme neočekávali, obzvláště když vezmete v potaz, že se pořád jedná o osobní automobil konstruovaný na silnice a ne do těžkého terénu. 19.11.2007 Als
